Internship la NexT Film Festival

Asta e partea în care vorbesc despre experienţa acumulată în cadrul Festivalului de Film NexT….phew, ce frază lungă. Nu. E prea plictisitor să povestesc aşa ca la televizor ce a însemnat festivalul pentru mine.

Pot să-l descriu totuşi în 3 cuvinte: oameni fani, alcoolizări şi filme frumoase.

Când m-am dus la interviul pentru internship la departamentul de Grafică & DTP, eram ca o căprioară în lumina farurilor. Mă gândeam ca lumea va fi serioasă, la costum cu dungi, treburi corporatise. Ei bine, m-am înşelat groaznic…dar într-un sens bun: sediul NexT era super colorat cu birouri dezordonate cu oameni ocupaţi dar comunicativi cotrobăind după lucruri.

La interviu am povestit cum am început treaba cu DTP-ul (a se vedea revista şi ZTJ) şi chestia care m-a marcat a fost fraza intervievatorului (Google search: Adriana Răcăşan): „Un adevărat DTP-ist lucrează pe Mac”…m-am întristat pe loc, pentru că nu puteam să-l trădez pe laptopul Pamfil pe care-l cumpărasem cu 2 săptămâni în urmă şi să-mi iau un Mac. Treaba stătea de fapt altfel: urma să lucrez pe Mac-urile de acolo, chestie pe care am învăţat-o rapid cu Gigi cel Lent (numele maşinăriei în cauză).

Pot să afirm că în cele 2 luni în care am lucrat la NexT am băut mai multă cafea decât în toată viaţa mea, am mâncat când îmi aminteam şi când ajungeam cu ultimul metrou acasă, îmi trebuia un avânt fenomenal să mă bag în pat să dorm, gândindu-mă că nu terminasem o machetă sau un banner. Dar asta m-a pregătit pentru săptămâna festivalului.

Când mă gândesc la întrebarea „Ce înseamnă NexT?”, răspunsul care-mi vine în minte e „multă muncă împachetată în multă dragoste, sau invers, multă dragoste împachetată în multă muncă”. De ce acest răspuns? Păi trebuie să mai povestesc o chestie care m-a impresionat: toată lumea îmi spunea „Mulţumesc!” oricând şi în orice situaţie: „Ioana, ai greşit dimensiunile ultimei machete trimise. Modifici, te rog? Mersi!”. Cum să nu rămâi mirat la atâta politeţe?

Ce mi-a mai plăcut a fost faptul că vedeam panourile publicitare, machetele de presă şi bannerele pe care le făceam peste tot şi mă simţeam aşa de bine! Stând în birou şi lucrând în continuu, aveam impresia că munca mea nu are neapărat şi o finalitate…că termin de făcut, dar nu văd neapărat şi când apare.

În timpul festivalului, partea faină a fost clar valul de voluntari veniţi să ajute şi dispuşi să-şi facă prieteni noi. Pe lângă oamenii cu care am lucrat pe perioada celor două luni de internship, am cunoscut o mulţime de oameni fani printre voluntari. Petrecerile, plimbările în frigul de la 3 dimineaţa la McDonald’s, pierderea vocii alături de toată echipa NexT, au fost unele dintre cele mai bune lucruri care mi s-au întâmplat până acum.

Şi pe lângă toate astea, la toamnă plec cu o parte din echipa NexT la Milano Film Festival!

La final, un filmuleţ cu making of NexT 2011:

Posted on Aprilie 12, 2011, in Activităţi. Bookmark the permalink. 12 comentarii.

  1. Super articol si multe felicitari din partea mea! Have fun @ Milano! >:D<

  2. Sunt extraordinar de mândră de tine!!!! Felicitări pentru internship şi pentru experienţa acumulată! Distracţie plăcută cânt pleci la Milano şi aştept un post şi poze cu ce ai făcut acolo! >:D<

  3. colega de banca/mac/NexT

    Ce sumar frumos despre ce a insemnat/inseamna NexT-ul ai facut. Si ce veridic… 🙂

  4. salutare! imi poti spune cum ma pot inscrie ca voluntar in cadrul festivalului? sunt studenta la unarte si mi-ar placea sa invat lucruri noi si sa lucrez alaturi de alti oameni incantati sa faca lucruri frumoase

    • Tot ce pot sa iti spun este sa urmaresti site-ul NexT. Se vor afisa acolo informatii despre programul de internship si despre programul de voluntariat cu doua-trei luni inaintea inceperii festivalului. Succes! 😀

  1. Pingback: Fon « Hippie Cheese's Weblog

  2. Pingback: Stufstock « Hippie Cheese's Weblog

  3. Pingback: Restanță « Hippie Cheese's Weblog

  4. Pingback: Anim’est « Hippie Cheese's Weblog

  5. Pingback: NexT – anul II « Hippie Cheese's Weblog

  6. Pingback: Rezumat de 2013 | Hippie Cheese

Lasă un răspuns

