Colăceală jurnalistică

Sentimentele unui colac purtat de doamna Udrea.

Cică avem temă pentru laboratorul de TV: să urmărim un jurnal de știri timp de o săptămână și să facem o analiză.

Auleu, o dat boalili în mine! Cum să încep să povestesc: eu nu dețin televizor în București, iar când dau pe la Piatra, mi se pironesc ochii la TV…numai ca să-mi dau seama de ce nu îmi cumpăr unul la București.

Hai să nu facem prima dată o analiză a jurnalului de știri. Hai să începem, mai degrabă, cu promo-urile de revelion: Tociu și Palade, Nae și Vasile, Dan Negru și Doru Octavian Dumitru…băi băieți, cum să vă întreb mai frumos? Eh, nu pot să vă întreb frumos: măi băieți, voi nu mai muriți? Țineți bieții pensionari și middle age crisis-rii în scaun și îi distrați cu glume triste? Da’ voi n-aveți familii acasă, nepoți de îngrijit, căței de scos la plimbare? Hai măi băieți, vă dau eu de făcut curat în casă, serios! Vă invit la mine în Crângași să vă fac lipeala cu moșnegii care joacă șah în parc sau cu treizeciștii care beau bere pe treptele blocului! Parol!

Hei dar…să nu ratăm jurnalele de știri. În primul rând, mă ia cu plâns când le văd pe crainicele de 40-50 de ani care stau lipite de birou, acolo pe funcție. Și îmi mai vine să plâng pentru că tănțile de la garderobă le îmbracă în haine cu 2 numere mai mici și stau bietele crainice, după cum spun bunele maniere, cu palmele pe masă și coatele înaripate pe lângă corp. Băi mamă, se rupe inima în mine să te văd scremându-te să nu rupi cămașa de pe tine și să-ți iei zboru.

Apoi să-i luăm pe opinioniști la rost. Cu dragoste și tandrețe pe aici, cu nervozitate și frustrare pe acolo, respectabilii domni cu vârsta cuprinsă între 50 și 70 comentează nepotrivirea de caracter dintre rochia cea roșie Gucci și doamna Udrea. Stai așa. Ceva nu se pupă. Domnii bătrâni…rochia roșie…emisiune pe teme politice…hmm. Ah! Știu: deviație de comportament sau de subiect. Am stat cu Iulia la 2 noaptea să urmărim emisiunea asta și discutam pe mess în timpul ăsta. Pe lângă asemănările domnilor politicieni cu animale fugite de-acasă, am stat să analizăm și prioritatea problemelor politice în agenda emisiunii: 1. rochia roșie, 2. colacii transportați de doamna Udrea în timp ce purta rochia roșie, 3. decesul tatalui lui Boc, 4. pârtiile de ski din Austria pe care nu le găsești la noi. Da. Numai lucruri esențiale în informarea publicului. Cred că începe să prindă rădăcini pe meleagurile noastre o nouă formă de jurnalism: divertisment politic.

Așadar, când vin acasă și ai mei bunici îmi descriu evenimentele de la TV din ultimele luni și apoi mai butonez și eu telecomanda, le spun cu mâna pe inimă, că duc o viața mult mai fericită neștiind toate detaliile picante din chiloții guvernului nostru drag. E deajuns să citesc niște update-uri pe ici pe colo pe net, ca să știu că suntem în aceeași situație de ciocolată din punct de vedere politic și jurnalistic.

„Dar o să ajungi și tu să prezinți la televizor măi mamă!”, îmi zice contrariată bunica. Noup! Trenul jurnalismului a plecat demult din gara mea. Să ajung să-i desenez și să-i folosesc drept inspirație pe prietenarii de pe acolo, da. Dar să mă cocoț la tembelizor să-mi dau cu părerea până doare, în nici un caz.

Asta a fost pre-tema mea pentru TV. Bineînțeles, dosarul cerut la laborator va cuprinde o analiză obișnuită, cu neologisme potrivit poziționate în propoziții și idei echilibrate.

Posted on Decembrie 28, 2011, in Fuck(ultate)! and tagged , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

