Mail de la Dumnezeu

Ting Ting! You’ve got mail!

De la cine să fie?

De la Dumnezeu!

Da. Acum câteva zile îmi deschid e-mailul de Yahoo și văd că printre mailuri s-a pierdut și unul intitulat Cuvântul lui Dumnezeu către neamul român. Auleu, îmi zic, ăsta trebuie să fie neplata taxei pentru Catedrala Mântuirii Neamului. Încep să curgă apele pe mine. Că ce-am să fac, că dacă nu ajung în Rai, că acu pun taxă și pe cap de român până în Rai? Și cu un tremurat de mână, dau click să deschid mailul. Și atunci m-a lovit!

Ta-na-naaaaaa….suspans!

M-a lovit lungimea mailului! Băi, Dumnezeu ăsta are ceva timp liber dacă a stat să scrie textul kilometric. Dar ce să vezi! Mi-a dat și link audio! Și link direct către pagina Lui personală (vedeți aici) de unde pot să și downloadez Cuvântul Lui.

Acum, dragă Dumnezeu știu că ești atotștiutor și nu e frumos să Ți se atragă atenția sau ceva de genul ăsta, dar eu am încredere că Tu ești un tip amuzant și înveți rapid. Am și eu niște plângeri la Tine. Nu, nu! Stai liniștit, nu plângeri despre viața mea sau a oamenilor de pe Pământ. Nu. Plângeri la adresa formatării textului și designului paginilor.

1. Textul e foarte lung. Nici un om normal la cap (cu excepția pioșilor și evlavioșilor, care cu siguranță nu stau pe Internet, că-i arma Diavolului, nu-i așa?) nu stă să citească un mail atât de lung. Nu e timp. Știi doar că nu trebuie să irosim timpul. Fă un rezumat. Dacă nu ai timp, pune-l pe Petrică: sunt sigură că dacă a învățat cum să trieze sufletele la Poarta Raiului se descurcă și cu un amărat de text.

2. Apreciez că îți place să fii ordonat: justify-ul e un punct în plus. Totuși, trebuia să echilibrezi alinierea stânga-dreapta cu niște spații între paragrafe. Hai că se poate!

3. Diacriticele. Ntz ntz ntz. O altă problemă majoră. Vezi tu, dacă pe pagina Ta totul e în regulă, trebuie să înveți un lucru pe viitor: când trimiți un mail, formatarea inițială se pierde și diacriticele fug care-ncotro. Dacă folosești Gmailul, sunt mai multe șanse ca diacriticele tale să rămână unde trebuie, dar dacă o dai pe Yahoo, ei bine, o să trimiți propoziții de acest fel: „Domnul Stapân peste voi, caci omul”. Și nu vrem să ne gândim la lucruri urâte, nu-i așa?

4. Fontul: nu știu cât timp ai avut să investighezi cum stă treaba, dar trebuie să-Ți atrag atenția că fontul cu serifă se folosește pentru print, în mare parte. Nici pe pagina ta și nici în mail, Times New Roman nu dă deloc bine. Și ar trebui să revizuiști și mărimea fontului. Încearcă un 10 p.

5. Layout-ul paginii: nu. Layout-ul întregului site e un eșec total. Agajează pe cineva să rezolve treaba asta. Am auzit că Sfânta Teodora ar fi Împărăteasa Artei vezi dacă știe și niște CSS și roag-o să-ți aranjeze treburile. Înțeleg că „acest site a fost lansat pentru luminarea lumii”, dar n-ai să-i luminezi pe bieții evlavioși cu 4 culori de fonturi și fundal verde-vomă.

6. Încercarea de banner: nici pe-aproape. Nu funcționează așa. În primul rând, logoul ăla cu Ierusalimul sau ce o fi arată, fără supărare, ca o grămadă de balegă. Angajează pe cineva să Te rezolve și cu asta, pentru că nu vrei să dai o impresie greșită credincioșilor. Iar legat de banner: nu merge să ai culoarea aia de fundal galben-căcănie cu două fonturi vișinii. Și cine Te-a învățat pe Tine să arunci o umbră așa urâtă literelor? Ca să nu mai vorbim de poza de buletin a bietului Iisus: te mai învăț ceva – când redimensionezi o imagine, ține apăsat Shift când tragi de colțurile ei.

După toate criticile, am și o laudă pentru tine: apreciez că încerci să-ți aduni fani din rândul liceenilor. Asta o spun având în vedere că am primit mailul pe adresa de CN Petru Rareș. Am redirecționarea făcută pe Yahoo. Dar te încurc, vorbim despre asta altă dată. Și apreciez că mă rogi să nu îți consider mailul spam. Uite că nu l-am considerat, ba chiar te-am și ajutat un pic.

Hai noroc!

Posted on Ianuarie 9, 2012, in Funny. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

