La bănci

Ca orice om plătitor de impozite…neh, nu-s încă ăla…Ok. Ca orice om matur, mai am și eu treburi la bancă. Treburile la bancă se fac cel mai bine sâmbăta, credeam eu. Și credeam prost, pentru că sâmbăta toți întârziații plătitori de datorii și toți care visează vineri seara că li se fură banii din casă, se trezesc cu noaptea în cap să vină la bancă.

Așadar, mă trezesc și eu cu noaptea în cap să vin (deși visasem niște girafe cu șosete). Când ajung, 7 oameni în fața mea (98% bătrânei și 2% tinerei) și în bancă 3 oameni: tantea de la birou, tantea de la casierie și nenea paznicul. ”Tough day to pay!”, mi-am zis și m-am postat la coadă. A trecut o oră jumătate până să ajung la tantea de la birou iar operațiunea pe care am făcut-o eu a durat 5 minute pe ceas. Dar în timpul ăsta am realizat că există câteva pattern-uri în așteptarea de la bancă:

  • Întotdeauna va exista acea persoană care se bagă în fața cozii, nu înainte de a întreba: ”Toți așteptați aici?”.
  • Întotdeauna apare unul care să facă scandal. Stăteam și mă sprijineam de un ghișeu pe acolo, când intră un nene bărbos și furios – ”Eu vreau să fac o plângere! Unde e managerul? Vreau să vorbesc cu el!” a zis el și apoi ne-a zărit pe noi, care stăteam ca minerii legați cu funia, la coadă. S-a dezumflat și el când a văzut că bate vântul în bancă și s-a dus să se plângă la paznic: vezi Doamne, soarele bătea în ecranul bancomatului de afară și el nu zărea butoanele și s-a supărat rău de tot și voia să facă plângere scrisă să pun acoperiș la bancomat!
  • Întotdeauna va exista acel bătrânel care examinează pe toată lumea și oftează cât mai vizibil că nu este lăsat în față…pentru că e bătrân. În cazul meu, stăteam exact în spatele lui și am observat că avea cele mai ciudate haine pe care le-ar fi putut aduna de prin casă: pantaloni de costum, pălărie de paie, sandale din piele cu șosete și o geacă super mare (palton gonflabil, cum îi ziceam mai demult) care, din loc în loc era pocnită; și cum s-a gândit el să repare tăieturile alea? Cu bandă scotch, lipită peste ele.
  • Întotdeauna va exista acea persoană care așteaptă la rând numai ca atunci când ajunge în față să se plângă încă pe atât de așteptare. Același bătrânel ciudat s-a așezat pe scaun și a început să-i reproșeze tănții de la birou de cât de lungă-i coada.
  • Întotdeauna vei învăța pe de rost promo-urile de la tv, pliantele și dispunerea mobilei în incinta băncii. Cel mai bine e să-ți aduci o carte cu tine.

Când am ajuns într-un final și la casierie, acolo erau în fața mea 10 oameni! Plus un copil de 3-4 ani care făcea cel mai pervers dans ever cu pereții băncii (chiar și optul de-l primești drept pedeapsă la băute). În momentul ăla m-a apucat un râs isteric…era un episod în Supernatural care se numea chiar așa: ”Hell is waiting in line”.

Cred că un hoț profesionist n-ar trebui să vină să stea ca în filme, la depărtare, să observe angajații băncii, ci mai degrabă să petreacă o oră jumătate la coadă. Credeți-mă, disperarea așteptării vă face avizi de detalii noi pe care le puteți descoperi! Asta ca să numai spun că am și ațipit vreo 10-15 minute cu capul pe un ghișeu. Cum ziceam, om matur.

Posted on Martie 17, 2012, in Funny. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

