NexT – anul II

Văd că sunt ca la facultate la NexT: anul I, anul II, poate și anul III și zău că în trei luni de internship înveți mai multe decât pe băncile facultății de stat. M-au luat pe sus din nou oamenii de acolo să îmi continui ”cursurile” și să nu-mi îngheț anul pentru a 6-a ediție de NexT Film  Festival.

De data asta am avut un șef blând, Vadim, care m-a mai luminat în tainele Photoshopului: ”IOANA! DE CE AI LUCRAT ÎN 130 DPI? CARE SUNT DIMENSIUNILE PENTRU WEB ȘI CARE PENTRU PRINT?”…”Păi pentru web RGB 72 dpi și pentru print CMYK…”, ”300 IOANA!” (îi hiperbolizez imaginea de șef lui Vadim, nu chiar țipa la mine, dar în ochii lui se citea dezamăgirea 😀 ). Și așa m-am împrietenit cu Photoshopul. Dacă anul trecut plângeam lângă Mac-ul Gigi cel Lent și lucram în Illustrator, anul ăsta plângeam lângă Pamfil cel Supraestimat lucrând în Photoshop. Când apărea pe ecran treaba cu ”Generating full image composite” la o simplă redimensionare, venea replica automată: ”Băgăm și noi 2-3 cafele?” (cam atât dura pentru panourile de metrou de 3 metri).

Nu a fost feelingul ăla nebun din primul an, când totul era nou și orice mi se părea o provocare, dar oamenii (mai noi sau mai vechi) au rămas la fel de politicoși cu departamentul de DTP: ”Bună Ioana, apare o greșeală pe unul din materiale. Te rog să modifici. Mersi!”. Și nu știu dacă trebuie să învăț să o iau de bună și în viitor sau este doar o caracterstică NexT. De asemenea, mi-a plăcut să văd interni noi și entuziasmați în celelalte departamente care ajutau și trebăluiau.

Dar, cum spuneam și anul trecut, dacă pre-festivalul e creat de echipă și interni, voluntarii mișcă rotițele festivalului propriu-zis. Fugi și cumpără lanțuri pt badge-uri! Hai să lipim afișe! Cine se ocupă de desfășurat roll-up-urile? Când montăm gift shop-ul? Toate întrebările astea vuiau prin Cinema Scala și Cinema Studio cu câteva ore înainte de începerea NexT.

În timpul festivalului îți dai seama că ”oboseală” e un termen de care trebuie să uiți. Mănânci sendvișuri dimineața, la prânz și seara, la comun cu încă 10 oameni într-un spațiu mic, dormi la filme în lojă învelit cu haine, te joci de-a mitralierele cu roll-up-urile nedesfăcute (nu știu dacă trebuia să o dau din casă pe asta), te bucuri când vezi că automatul de cafea nu duce lipsă de apă, strângi tot felul de chestii gratis pe care le găsești, aștepți bonurile de bere la party-urile de la finalul zilelor, stai până la metroul de 5 ca să faci economie și lista poate continua cu experiențe de genul.

Chiar dacă lumea întreabă: ”Internship? Adică muncă pe gratis?”, trebuie să-i corectez. În cadrul unui internship adevărat nu stai pe margine și te uiți, ci muncești și înveți chestii pe care profii de la facultate nici nu visează să ți le predea. Și vorba lu mama: ”Lasă! Ai timp să muncești toată viața după facultate!”. So, dacă mama mea mă lasă să mă bucur de anii de studenție cum îmi trece mie prin cap, cu oameni faini și muncind pe gratis, let it be! Ca să scot o maximă inventată pe moment: ”Nu știi să apreciezi valoarea muncii tale, până nu lucrezi pe gratis” (e cu schepsis filozofic).

Și mai jos aveți o poză cu mine verificând spider-ul de greșeli. Două săptămâni mi-a bântuit visele acel spider. Și când l-am văzut în întregime, am tras o verificare ca să pot dormi și eu liniștită…da n-am dormit, că am petrecut zilnic.

Posted on Aprilie 2, 2012, in Activităţi, Fuck(ultate)!. Bookmark the permalink. 3 comentarii.

  1. Catalin Anchidin

    Ai facut treaba buna, Ioana! Te pup cu drag si multumim ca ai fost NexT!

  1. Pingback: 2012: curat rezumat « Hippie Cheese

  2. Pingback: Rezumat de 2013 | Hippie Cheese

Lasă un răspuns

