O problemuță

Aparent, am o problemă. De fapt am mai multe, dar în momentul de față punem în lumina reflectorului una singură: testele și examenele. Nu mă plâng eu prea des de facultate pe aici, pentru că m-am obișnuit cu ideea că nu-i de mine (”Ba s-avem pardon, spune mama dintr-un colț al minții mele, te mai chinui un pic și-ți iei diploma!”). Să revenim: teste și examene.

Avem următoarele scenarii:

1. Test grilă. Te duci ca măgaru-ntre oi la examen pentru că ai avut alte proiecte pe parcursul anului mai interesante decât facultatea/ai terminat toate serialele posibile/ai dormit de ai rupt stilu. Ce faci? Vezi foaia, nu știi nimic și pleci? Sau vezi foaia și stai să-ți încerci norocul?

2. Examens scris. Te duci să boldești ochii ca vițelul la poartă nouă, din aceleași cauze ca mai sus. Ce faci? Vezi foaia, nu știi nimic și pleci? Sau vezi foaia și stai să-ți încerci norocul?

Să ne înțelegem: dacă stai și o dai în bară e același rezultat ca în cazul plecatului – restanță. Nu înțeleg nici oamenii care nu vin deloc la examene: ”Nu am învățat și o să am restanță”. You don’t say! Și dacă vii și ai restanță? Și dacă vii și ai noroc să treci? Nu zic de oamenii care vor să doarmă pe acasă sau au alte treburi, zic de ăștia care bagă replica de mai sus.

Și legat de examenele scrise: fratele meu, pentru ce mama măsii ești la o facultate cu profil uman? Să torni drăcovenii în lucrări! Să turui ca o moară stricată când trebuie să vorbești despre valoarea adăugată a unui produs și tu tot ce știi e marca 1 din Carrefour, să trebuiească să vorbești despre principiul fericirii la Aristotel și tu să-i dai înainte cu fericirea percepută de Ion Creangă, să ți se ceară să vorbești despre triade și diade și tu tot ce știi despre semiotică să fie Umberto Eco și scrii porcării despre Numele Trandafirului!

INVENȚIA fratele meu! Mi s-a întâmplat de atâtea ori să mă duc la teste în liceu și acum la examene tabula rasa, încât singura mea soluție era să inventez explicații pentru subiecte. Dă-o în mama ei de treabă, dacă în clasa a 12-a la teste cu întrebări de genul: ”Care erau atribuțiile domnitorului?” mergea răspunsul: ”Domnitorul era iubit și apreciat de supușii săi”, la facultate o urci la un alt nivel și la întrebări de genul: ”Explicați triada lui Pierce” răspunzi cu ”Alături de Pierce, un alt semiotician de valoare a fost Umberto Eco. El a scris Numele Trandafirului, o carte ce pune în evidență simbolistica mediului înconjurător”. Trebuie să știi niște trick-uri. Nu spun că merge întotdeauna sau că luați note cu plusuri și inimioare, dar vă superdistrați inventând chestii și făcând conexiuni între TV, net, cărți, jocuri și alte chestii. Unii profi apreciază că le-ai scris și o pagină despre eșecurile lui Patapievici în loc de ce ți-au cerut. Nu or să te treacă, dar te vor ține minte.

Ori sunt eu căzută-n cap și văd rău treaba, ori sunt oamenii leneși și nu mai merge centrul nervos creativ. Ce-ți iese dacă te distrezi așa la examene? Bună dispoziție și îți exersezi și mâna de scriitor în presă sau copywriter sau blogger. Și nu ar trebuie să sperie pe nimeni fraza: ”Decât să scrieți prostii, mai bine dați foaia goală! O să-mi dau seama că bateți câmpii! Ieșiți din sală și vă voi aprecia!”. Păi nene, mai ales în cazul facultății, nici nu mă cunoști. N-ai ce să apreciezi mai mult decât ce am scris în foaia aia sau plăcerea cu care bagi fontul roșu când scrii în Excel: RESTANT.

De ce ai ieși din sală la începutul examenului când tot restanță se cheamă? Mândrie? Care-i mândria? Că te duci să rozi un covrig peste drum cât termină colegii de grupă de scris? Din contră, mândrie mi se pare să rămâni și să joci la cacealma: iese nu iese, e super amuzant să vezi cât de bățoși se plimbă profii printre rânduri, în timp ce  în test o întrebare se repetă de 3 ori în altă formă.

Să nu înțelegeți greșit: mai există și varianta aia cu învățatul. Și ca trick-urile de mai sus să meargă, trebuie să mai ai și un pic un pic de cunoștințe generale și abilitatea de a lega treburile între ele într-un mod care să nu sune ca: ”Domnitorul era iubit și apreciat de supușii săi”.

Posted on Aprilie 9, 2012, in Fuck(ultate)!. Bookmark the permalink. 4 comentarii.

  1. =)) Ce m-a amuzat articolul ăsta! Într-adevăr, ai dreptate. Dar problema e că nu merge așa peste tot. Dacă mie îmi cade o întrebare de genul ”Relieful structural” (de fapt nici nu e întrebare, nici măcar propoziție nu e…) nu pot să zic ”horstul și grabenul sunt două dintre unitățile de relief foarte apreciate de turiști”. Deși poate ar merge dacă te gândești că horsturile sunt de fapt unitățile montane supraexploatate turistic, iar grabenele pot cuprinde orice: megalopolisuri sau chiar litorale. Dar profii de la facultatea mea de geografie (cu o singură excepție sau maxim două) poartă toți ochelari de cal… (mai ții minte în liceu orele în care ni se explica despre asta? :))))

    Ce vreau să spun e că mi-e dor de barbologia din liceu….:((

    • Știuuu…nici la mine nu merge napărat peste tot, pentru că avem în mare parte teste grilă. Dar când ni se mai dă o parte de eseu/explicații în examene, mai merge trântită o barbologie :))

  2. Mare dreptate ai Oana. Pe principiul asta am mers in liceu si pe principiul asta merg si acum in facultate. Ce nu stii, compui ceva pe loc, folosind cunostintele pe care le detii deja. Si culmea, tinzi sa ai si succes.

Lasă un răspuns

