Cum am controlat controlorul

Ca să clarificăm orice nedumerire de la început, trebuie să vă spun că eu nu merg prea mult cu RATB-ul. Prefer metroul cu oameni cât de cât spălați, în locul colcăielii din RATB. Dar uneori sunt nevoită să mă plimb cu autobuze/tramvaie.

Mă întorceam de la nava spațială Intact Media Group și după ce am luat un autobuz până la Piața Presei, am luat tramvaiul 41 până în Crângași.  Mi-am scanat cardul, am văzut că toate locurile sunt ocupate, așa că m-am sprijinit de-o bară și m-am pus pe citit (”Trebuie să vorbim despre Kevin”, pe care nu v-o recomand dacă vreți să concepeți un copil prea curând).

Concentrată la citit, văd că nenea de lângă mine se ridică în picioare și primul meu gând a fost: ”ATAAAAC asupra scaunului!”, dar apoi mi-am reprimat acest gând urât și mi-am văzut de citit. Nenea se apropie de mine și îmi flutură un card în față. Mă uit la el: de vreo 50-60 de ani, 1,50, cu niște haine jerpelite și roșu la față. Am dedus că e vreun bețiv care are nevoie de ajutor cu ceva, așa că nu i-am dat atenție și m-am cufundat din nou în citit.

Nenea repetă faza cu fluturatul cardului (care se afla într-un port-card de plastic, alături de alte acte) în fața mea, așa că decid să nu-l mai ignor și i-l iau din mână întrebându-l pe un ton cât mai prietenos: ”Aveți nevoie de ajutor să vă scanați cardul?”. După care îi deschid port-cardul, să-i găsesc abonamentul. Nenea se înfurie dintr-o dată și mi-l smulge din mână: ”Domnișoară! Ce faceți? CONTROLUL! SCOATEȚI ABONAMETUL! Adică eu vă arăt legitimația de controlor și dumneavoastră mi-o luați din mână? Vreți amendă? Hai! Scoateți abonametul!”. În momentul ăla mi-a picat fisa și m-am făcut mică de rușine, că tot tramvaiul se uita la mine cu ochi suspecți, inclusiv ceilalți doi  neni controlori care se aflau în capetele opuse. Am scos spășită abonamentul, nenea l-a scanat încruntat și mi l-a înapoiat cu sprâncenele lipite de supărare.

Au coborât toți trei la următoarea stație și m-au lăsat perplexă-n tramvai.

Dar m-am mai înveselit când am trecut pe la Mega Image și am descoperit că pateul Antrefrig s-a rebranduit cu un porc cu ochi de cățel, care parcă te roagă să-l cumperi. Și sloganul dă bine: ”Ți se pune pateu'”.

Posted on Aprilie 21, 2012, in Cronici Crângășiene, Funny. Bookmark the permalink. 2 comentarii.

Lasă un răspuns

