Jocuri Olimpice la mare

Niciodată în viața mea cea lungă n-am urmărit Jocurile Olimpice ca acum. Și nici acum nu le-am urmărit pe de-a-ntregul cu Iulia (cu ocazia asta, vedeți colecția ei de rozătoare) și Otilia (cu ocazia asta, vedeți colecția ei de fotografii și cinegrafii pe film), la mare.

Totuși, am văzut scandalurile și comentariile din presă la adresa sportivilor noștri, am văzut cum își susțineau celelalte țări compatrioții și m-am lămurit că minunații chinezi sunt mulți și trași pe același tipar. Nici n-am de gând să spun faze de genul ”Ei ne fac mândri! Ei ne salvează țara!…în timp ce politicienii o strică!”. Nu, nu vreau să o dau pe sentimentalisme de astea, pentru că nu mă aflu în poziția celui care știe toată situația Jocurilor Olimpice, regulamente, background-ul sportivilor noștri și, din nou, n-am urmărit toate sporturilie.

În schimb, între băi nocturne în mare, pârjoliri la soarele Constanței și beri în Vamă și la Vadu, am avut timp să realizez o chestie despre România la Jocurile Olimpice. Ca un chiștoc de țară ce ne aflăm pe la poalele Europei, e o treabă mega-șmecheră că steagul nostru le mai flutură pe la nas celorlalte țări…chiar de pe locul 1, 2 sau 3.

Mi s-a întâmplat de multe ori să fiu întrebată de străini relativ inteligenți, cu acces la goagăl și de astea: ”Unde e România asta?” sau ”Pentru ce sunteți voi cunoscuți?”. Ei, acum I can rub it in their faces: ”Eh, și noi pe aici – rupem gâturi la judo, băgăm gloanțe la tir și facem giumbușlucuri la gimnastică”. De asta am avut și eu o vacanță plăcută: că vedeam steagul ăla lângă fastfood-iștii de americani (unde toaaaată lumea vrea să ajungă, fatăăă!) sau lângă look-a-like-rii de chinezi (pe bune, cum se recunosc între ei?).

Suntem un boț de țară și faptul că unii dau din coate pe la Londra să ne transforme în cozonac, să pună toping de aur/argint/bronz și să ne urce pe masă, ar trebui să ne ”încălzească pe dinăutru”. Pe mine m-au încălzit…sau o fi și astea 35 de grade pe care le experimentez acum în București?

Ia vedeți niște poze de la mare (și un articol despre pe Student din Provincie):

Posted on August 9, 2012, in Lucruri frumoase, Timp Liber, Unde fugim de acasa?. Bookmark the permalink. 1 comentariu.

Lasă un răspuns

