Pisica portocalie cu diaree

Acesta este motanul meu actual. A nu se confunda cu mâța din poveste.

Mie îmi plac animalele o grămadă. Îmi plac lupii, pisicile, găinile, cățeii, iepurii, vacile, caii, oile etc. (în ordinea preferinței). Animalul omniprezent în copilăria mea, în apartament, a fost pisica. Închipuiți-vă, așadar, oftica mea când oameni care iau animale de pe stradă, fac un album de poze pe Facebook și zic: ”Nu îl pot ține decât în noaptea asta, mâine îl dau afară în stradă!”. De ce pui mâna pe el dacă nu vrei să ți-l asumi mai mult de o noapte? Ai pus mâna, e al tău! Vii cu tâmpenii d-astea psihologice: ”nu îl iei, îl arunc!”.

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Am trecut și eu prin povestea cu luatul unei pisici ”pentru o noapte”. Aceasta este povestea ”pisicii portocalii cu diaree”.

În vara minunată a lui ’98, și-a făcut apariția în scara blocului meu un pui de mâță portocaliu. Era așa de mic, că-l puteai băga într-o cutie poștala (nu este doar o comparație drăguță, chiar am încercat). Cum l-am văzut, m-am îndrăgostit iremediabil de el, l-am băgat sub tricou și l-am dus în casă. Nu știu exact cum am crezut eu că mama nu-l va observa plimbându-se galeș în dormitor, pentru că, bineînțeles, l-a ochit de cum am ajuns în sufragerie. Îi atârna coada de sub tricoul meu.

După o ceartă mică, a cedat și mama: ”Bine, îl ținem o noapte poate, dar îl spălăm și îl curățăm de purici!”. Trebuie să înțelegeți că mama mea n-a fost niciodată mama care să spună ”Nu pune mâna pe cățel/în noroi/nu mânca cu mâna!”. M-a lăsat să mă jegoșesc cât simțeam eu de cuviință. Dar la animale, avea ea o chestie: ”Sunt frumoase, dar în curtea altuia!” (fix părerea mea actuală despre copii).

Când m-am văzut cu mâța acceptată în sânul familiei noastre, am crezut că mor de fericire. Mama nu s-a sfiit și a întors-o cu burta-n sus: ”E fetiță. Da oricum, îți dai seama și după față”. Eu, care până atunci nu credeam că pisicile au ”față”, ci doar o blană cu ochi acolo, am rămas surprinsă să văd că puiul portocaliu chiar avea față de domnișoară.

Ei bine, după ce toată familia a făcut baie (aveam apă caldă doar miercurea și sâmbăta la noi în cartier, deci făceai atunci sau ratai ocazia), a venit și rândul mâței portocalii. Vă spun sincer: nu știu cu ce au îmbuibat-o copchiii din fața blocului meu, cert e că atunci când a văzut jetul de apă de la chiuvetă care o aștepta neprimitor, mâța s-a căcat pe ea. Nu există metodă mai frumoasă și mai ocolitoare de a o spune: mama o ținea de subțiori și mâța a dat drumul la o diaree explozivă prin toată baia. Maică-mea s-a panicat, a pus-o jos și eu stăteam lipită de ușa de la baie, urmărind cea mai amuzantă și terifiantă scenă cu un animal drăguț. Mâța alerga prin toată baia și unde poposea un pic, mai lăsa o baltă. Vă dați seama că maică-mea țipa să culeg mâța, cât ea a pus mâna pe duș și încerca să spele gresia. Mâța fugea și se căca pe ea, mama uda totul cu dușul și eu nu știam ce să fac.

În cele din urmă, pisica portocalie a oprit cepul din spate și s-a liniștit. Nu i-am mai dat nimic de mâncare, nu am mai strâns-o de burtă și nu i-am mai făcut nimic. Mama a spălat baia și când a venit vremea de culcare, a închis mâța în baie. Cred că i-a pus niște cârpe într-un lighean și ziare pe jos, în cazul în care se gândea să dea iar un ”shade of brown”. Toată casa dormea liniștită, când pe la un 5 dimineața: ”poc, pac, peng!”. Mâța s-a suit pe unul din rafturile din baie, unde era sprijinită și o oglindă și a spart-o, împrăștiind-o prin toată baia.

În momentul ăla, mamei i s-a acrit. A luat pisica și a dat-o afară pe casa scării…am suferit un pic, dar pisica a mai locuit în casa scării aproximativ o lună, într-o cutie, în fața ușii noastre. După care a prins gustul libertății și s-a mutat în spatele blocului cu haita mare de mâțe.

Ne-a lăsat cu 7 ani de ghinion și mai mulți ani de traumă (maro).

Posted on Noiembrie 26, 2012, in Funny. Bookmark the permalink. 1 comentariu.

  1. „Mâța fugea și se căca pe ea, mama uda totul cu dușul și eu nu știam ce să fac.” =)) Mă doare burta de râs! :))))))))

Lasă un răspuns

