Lectură pe muzică, în metrou

V-am spus deja de ideea cu muzică și clipuri date pe mute aici.

Că tot vorbim de cărți, după ce termini, dă click pe imagine să vezi cum își termină Creangă personajele.

Că tot vorbim de cărți, după ce termini, dă click pe imagine să vezi cum își termină Creangă personajele.

În ultima vreme, singurul loc unde mai am timp să citesc este metroul…și la cursuri/seminarii, dar majoritatea profilor se prind și se enervează că am găsit ceva mai interesant de făcut, așa că trebuie să mă abțin (s-a lăsat și cu dat afară 😦 ). Deci singurul loc rămâne metroul. La început, când citeam în metrou, citeam fără muzică în urechi. Pe parcurs, mi-am dat seama că e mai eficient să am o melodie bună pe fundalul unei lecturi bune, decât o discuție retardă a unor persoane din metrou. Așa că acum ascult muzică și citesc în același timp.

Într-una din zilele astea, în timp ce citeam în metrou și aveam și căștile înfundate-n urechi, am realizat ce bine merg unele piese cu unele pasaje pe care le citesc. Mai jos e o selecție de momente pe care mi le-am amintit pentru că le-am asociat cu melodiile respective.

Ascultam Josh Garrels – Words remain și citeam  Deadline – Adina Rosetti:

”Poate că a fost mai mult decât o presimțire irațională, poate că într-adevăr mi s-a făcut frică pentru ea, poate că am înțeles că mâinile alea incredibil de subțiri și pielea nefiresc de palidă – pe care de-abia cu o zi înainte le observasem cu adevărat – însemnau ceva, un țipăt de ajutor, un semn al unei nenorociri pe care mai avea încă timp s-o împiedic. M-am hotărât imediat să mă duc să văd ce-i cu ea, poate-i singură și are nevoie de o aspirină, mi-am zis, de un ceai fierbinte, voiam să-i spun să stea liniștită în pat, până luni sau chiar mai mult, o săptămână – două, să-și vadă de sănătatea ei, avea laptop și putea lucra o vreme de acasă…”

Ascultam Frankie Marvin – Old Man Duff și citeam Misterioasa Societate Benedict – Trenton Lee Stewart:

”Toată lumea se uita cu nerăbdare spre ușă. Un timp destul de lung, nu auziră nimic, cu excepția unui soi de geamăt îndepărtat, dar geamătul deveni din ce în ce mai puternic, apoi se transformă în niște scârțâituri și scrâșnete îngrozitoare – ca și cum o mașină schimba vitezele și-și învârtea roțile – și în cameră se ivi brusc un bărbat într-un scaun cu rotile motorizat, care se mișca atât de repede și aparent atât de haotic, încât toți copiii din încăpere se traseră înapoi de teamă să nu fie loviți.

Scaunul cu rotile era cu totul diferit de cele pe care le văzuseră până atunci. Avea patru roți dispuse la distanțe egale, multe butoane pe brațe și pedale de control sub fiecare picior. Domnul Cortina era așezat confortabil în scaum, cu o centură de siguranță peste pipet și mijloc, iar scaunul mergea atât de repede, încât părul lui alb îi flutura în spate. Purta ochelari mari și rotunzi, cu lentile argintii reflectorizante, ca să nu ise vadă ochii, avea bărbia și obrajii roșii după un ras proaspăt, iar nasul îi era mare și borcănat, ca o pătlăgică.”

Ascultam Keaton Henson – Sweetheart, what have you done to us? și citeam Hoțul de umbre – Marc Levy:

”Mă aștepta la capela funerară. Antreprenorul de pompe funebre mi-a spus că mama fusese incredibil de chibzuită: se îngrijise de tot ce trebuie. Mă aștepta, întinsă în sicriu. Fața îi era palidă, dar își păstrase zâmbetul ei alinător, acest fel atât de matern de a-mi spune că totul avea să fie bine și că veghea asupra mea, ca în prima zi de școală. Mi-am lipit buzele de obrajii ei. Ultimul sărut pe care i-l dai mamei este ca o cortină ce cade pentri totdeauna peste cena copilăriei tale. Am rămas s-o veghez toată noaptea.”

Posted on Ianuarie 16, 2013, in Lucruri frumoase, Muzici. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

