CultuRAR

Știi cum e să fii înghesuit între două persoane cu geci de Michelin pe scaunul de metrou? Și să vrei să citești, dar să nu îndrăznești să scoți cartea? Și când în sfârșit îți faci curaj să scoți cartea, cei doi Michelini cerberi să țâțâie dezaprobatori ca și cum ar zice: ”Ia uită-te și la asta, cum ocupă spațiul cu cartea asta a ei. Parcă nu putea să stea analfabetă, dă-o-n sânge!”.

Am găsit o carte care face lumea mai bună. O carte pe care s-o scoți în metrou indiferent dacă stai pe scaun sau presat între alți oameni și să te simți bine că lumea își pironește privirea în paginile ei.

Am primit cartea asta de la Ana de Crăciun. Eram cu ea la Antic Exlibris și cumpăram cadouri pentru gașcă. Am pus-o să mi-o cumpere, deși bugetul stabilit pentru fiecare dintre noi era 5 lei, s-a îndurat și a dat 6. E faină cartea și are cantitatea potrivită de scris în comparație cu imaginile. Cantitatea perfectă de imagini pentru oamenii din jurul meu care se plictisesc 3 stații și caută o Libertatea sau un Click pe care să-și poziționeze privirea, adică.

În timp ce citeam eu cartea asta în metrou, mi-a venit o idee și am râs o grămadă în capul meu: cum ar fi ca în înghesuiala aia mare din metrou să apari tu cu un mega album de artă la subraț și să-ți faci loc așa, deschizându-l? Și să presupunem că tot metroul are o zi plină de LSD și minunăție (cam așa) și oamenii nu au bâtele pe hold în geacă. Și stau ei așa și se uită la picturile alea de la tine din albumul tău și poți să zici că ai culturalizat o globulă din fiecare. Ar fi o idee minunată de scurtmetraj, care în viața reală s-ar termina cu ”scoate cultura din metrou și bag-o în dubă, bă!”. Asta și muzica de la metrou: ai ocazia să-i pui ghiolbanului o muzică bună, ceva, la metrou și tu bagi niște colinde răsuflate cântate de pocăiți la adunări. Ceva de genul maneaua lui Iisus.

Întorcându-ne la cartea mea, e o carte bună dacă vrei să mai citești niște studii de caz despre anumite companii și produse care lucrează cu designeri in-house sau dacă vrei să vezi ce înseamnă să fii creativ în contextul unei corporații. E mișto și e 6 lei. Poate o mai găsiți la anticariat, dacă nu, dați un semn și v-o împrumut.

Posted on Ianuarie 21, 2013, in Fuck(ultate)!, Timp Liber. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

