Cum n-am devenit adult

Imgfave-ul, 9gag-ul și Tumblr-ul sunt pline de posturi și imagini cu citate despre cum îți superdoreai să fii adult când erai mic și că vai, acum ești superdezamăgit.

Pe nenea ăsta l-am pozat vara trecută, în Malta. El pare un adult împlinit.

Eu niciodată nu mi-am dorit să ajung adult. Când eram mică, un singur lucru însemna pentru mine să fii adult: să plătești facturi și să te enervezi. Nu au fost nici unul pe lista mea de activități de făcut în viitor. Iar acum, când am ajuns adult, am ales să fac lucrurile altfel.

1. N-am înțeles niciodată de ce adulții din viața mea de copil trezeau toată casa la ora 6 dacă trebuia să se plece la drum. Plecam la mare: ora 6. Plecam la țară: ora 6. Plecam la iarbă verde: ora 6. Explicația: pentru că ”pierdem toată ziua”. Adică te trezești chior de somn, conduci o tonă ca să ți se facă somn când ajungi. Bună treabă.

Am descoperit acum, când sunt adult, ce minunat e să te trezești la 9 sau la 10 și să pleci odihnit la drum și te bucuri din cât îți rămâne din zi. Dacă consideri că ”pierzi toată ziua”, mai stai încă o zi să completezi.

2. Mereu m-a enervat faza cu ”să facem economie”. Adică înțelegeam să închid lumina într-o cameră unde nu stăteam, sau apa când nu o foloseam, să nu arunc mâncarea și alte chestii de bun simț. Dar tot timpul mă întrebam în capul meu de copil ”Unde se duce această economie? Pentru ce o tot facem? Pentru facultate?”.

Acum, când am bani, îi dau pe prostii. Încerc să am grijă, să nu rămân pe 0, dar de cele mai multe ori așa se întâmplă. Bă, și nu îmi pare rău. Nu îmi pun mâinile în șold și nu mă uit în oglindă zicându-mi: ”Ei, Ioana, vezi tu…dacă făceai economieeee, alta era viața!”. Pentru că îmi dau seama că această expresie de ”a face economie” e irelevantă. Banii pe care-i pun deoparte, tot îi cheltui până la urmă, deci e o buclă a cheltuielii.

3. Bagaje: dacă tot plecăm la 6 dimineața, să avem grijă să ne luăm și o tonă de bagaje, ziceau adulții din viața mea. Bagaje care au fost controlate până la cusătura chiloților. Multe și degeaba.

Într-un ghiozdan mic încap haine cât pentru o săptămână. Și nu-ți rupi spatele cărând și nici nu-ți tai pielea palmelor în sacoșe și sacoșele.

Din toate astea, am învățat cum nu vreau să fiu și cum să mă descurc. Viața de adult m-a lovit în moalele capului, dar m-am retardat adaptat și încă învăț.

Posted on August 7, 2013, in Funny. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

