Cu tremur

Pentru că m-a luat pe nepregătite, n-am o imagine reprezentativă pentru cutremur. Dar am un autoportret bășcălios făcut aseara.

Pentru că m-a luat pe nepregătite, n-am o imagine reprezentativă pentru cutremur. Dar am un autoportret bășcălios făcut aseara.

Azi noapte, după ce am visat că eram o vrăjitoare care rezolva cazuri apărute în săpun, apoi că un grup de oameni necunoscuți urmăreau un meci de rugby în baie la mine și nu puteam face duș, a apărut și un vis relativ interesant. Testam și eu în sfârșit o GoPro HERO3+ Black Edition și făceam un spot la Vodafone care se numea…fiți pe fază…”Studenta la verde” (m-a dat peste cap glaucomul de la știri).

Studenta asta făcuse o tabără în mijlocul unei păduri și făcea niște workshopuri de sustenabilitate cu alți studenți veniți peste vară acolo etc. Și, după un cadru cu ea bătând un cui într-o cabană, un cadru cu ea vorbind cu alți locuitori ai taberei, urma un cadru filmat cu GoPro cu ea stând întinsă într-un câmp verde în timp ce un pui de golden retrevier alerga spre ea din lateral. Și atunci s-a zgâlțâit camera și dacă bunicul meu striga în ’77 ”Care ești mă, acolo?”, eu strigam ”’Tu-ți GoPro-ul mă-tii!” și m-am trezit, să realizez că nu camera cu care filmam se zgâlțâia, ci camera în care dormeam se zgâlțâia. Nu-mi venea să cred. Mi-a luat ceva să mă dezmeticesc și s-a și terminat.

M-am întrebat dacă a fost cutremur sau mi-am imaginat, dar două lucruri mi-au confirmat adevărul: 1. luminile de la blocul vecin se aprindeau pe rând, ca și cum fiecare nenea Costică îi spunea fiecărei tanti Marinela: ”Fă, a fost cutremur! Tre’ s-aprindem luminile peste tot, să verificăm copchiii și să deschidem televizorul, să vedem ce zice!” și 2. țiganii de deasupra mea s-au lansat pe casa scărilor și îi auzeam cum tropăiau panicați spre ușa blocului, că doar țiganii nu-s obișnuiți cu înălțimile, ci stau pitiți la sol drept.

Eu, în schimb, m-am ridicat din pat gândindu-mă cum o să montez eu clipul ăla imaginar de la Vodafone și am deschis laptopul ca să intru pe www.cutremur.net, unde bineînțeles că nu se postase nimic la 1 MINUT după cutremur. A doua problemă de care m-am izbit a fost că aveam nevoie la baie. Dar cum a fost primul cutremur pe care l-am simțit în viața mea și cunoștințele mele de geografie s-au pierdut în neant, singurul cuvânt care-mi venea în minte era ”replică”. Și mă gândeam: ”Dacă o să fie o replică a cutremurului fix când sunt eu pe WC? Cât de trist ar fi asta?”. Dar mi-am făcut curaj și n-a existat nici o replică. Lucru de care și-au dat seama și țiganii, că deja urcau înapoi în paturile lor.

Posted on Octombrie 6, 2013, in Cronici Crângășiene, Funny. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

