Despre mame și independență

E timpul pentru povestea din hypermarket! Pentru că mă nimeresc printr-unul odată la două săptămâni să fac refill-ul frigiderului, m-am educat să-mi bag căștile în buzunar și să ascult ce vorbesc oamenii din jur.

Eram în Auchan, la raftul de încălțăminte unde mă uitam la niște teniși pe care n-aș da 40 de lei și, lângă mine, era o fetiță de 9-10 ani și bunica ei. Se uitau la niște balerini.

–––––––––––––––––––––––––––––––-

– Uite, buni, ce frumoși sunt ăștia! Sunt numărul tău, vrei să-i probezi?

– Nu, că lu’ mama nu-i plac negri.

– Bine, păi atunci, uite ăștia roz. Sunt frumoși și feminini, buni.

– Nu, nici roz nu-i place lu’ mama. Îmi zice că nu-mi stă bine.

– Păi atunci, ăștia roșii? Îți plac?

– Nu, că mama o să spună că n-am la ce să-i asortez și n-o să-i placă…

La care bunică-sa, până atunci lapte și miere, cedează, pur și simplu:

– Da’ hai, gata! M-am săturat! Da’ ce? Îi cumpărăm lu’ mă-ta pantofi? Hai acasă.

–––––––––––––––––––––––––––––––-

Aproape m-a bușit râsul, dar apoi, m-am gândit și mi-am dat seama cât de legat ești de părinți în primii 10-14 ani. Și cum, la un moment dat, trebuie să te desprinzi de ei și să-ți formezi o identitate, să îți dai seama ce-ți place de fapt ție și să iei deciziile de unul singur. Și asta, prieteni, se întâmplă mai întâi în liceu, prin micile rebeliuni și apoi, inevitabil, când achiziționezi prima supă instant (alături de o bere), la facultate…cred.

Posted on Februarie 24, 2014, in La magazin, Timp Liber. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

