Amintirea ambalajului

Avem această cutie de pantofi în casă de când am venit eu la facultate. Nu știu ce este mai deranjant: imaginea de pe capac sau cele 6 borcane de gel de păr pline cu șuruburi.

E posibil să fie doar o problemă de-a mea…nu. Nu e. E problema unui număr mare de oameni, promovată mai ales de către mame: păstrarea ambalajului. Și, prin ambalaj, nu mă refer la cele inutile precum cele de biscuiți sau nu știu, semințe, ci ambalaje care se pot refolosi…uneori pe timp nelimitat.

Citam acest articol despre ideea asta faină și singurul lucru la care mă gândeam era: ”Sunt niște cutii așa frumoase…m-ar durea inima să le arunc după ce folosesc conținutul lor. Da, cred că le voi păstra”. Și așa mi-am dat seama că am o problemă, pentru că nici nu dețineam încă acele cutii și deja mă gândeam unde să le depozitez.

Ziceam mai devreme că e vina mamelor și îmi susțin ideea cu câteva exemple care se întâmplau la mine acasă când eram mică + ce se întâmplă acasă la mine când trăiesc de capul meu:

  •  refolosirea cutiei metalice de Nescafe pentru a depozita zahăr;
  •  foste caserole de înghețată în care ajunge orezul cu șnițele, foste găleți de smântână în care ajunge borșul, borcane de dulceață în care ajunge zacusca, foste sticle de apă în care ajunge bulionul (în pachetul trimis de acasă);
  •  sticle de apă de jumătate de litru, tăiate în 2 în care se pun flori sau cutii de torturi de înghețată tot pe post de ghivece;
  •  staniol de ciocolată păstrat pentru pus șnițele în drumeții sau de decorat ghivecele mai sus menționate;
  •  punga cu pungi (toată lumea o are);
  •  cutiile de la rolele de film (asta m-a învățat Otilia) în care să-ți pui demachiantul și tonicul la drumeții…pana mea, acum am cel puțin 30 goale, care așteaptă mari aventuri;
  •  fosta găleată de vopsea de 5 litri devenită găleată de gunoi;
  •  cutia de pantofi devenită cutie de cartofi;
  •  mici cutii cu capac, borcane de gel de păr sau de mască de păr, păstrate pentru bijuterii…dacă vine hoțul în casa ta, o să se uite câș când vede pe măsuța de toaletă toate ambalajele astea în care tu poate îți ții inelele de aur și platină moștenite de la bunica: ”Căcat, nici nu mai are rost să caut în sărăcia asta”, își va zice;

Și acum mă întreb dacă e o chestie care ne definește pe noi, ca români, având în vedere că toate cele enumerate mai sus sunt obiceiuri dezvoltate de ai noștri în timpul comunismului (cum să arunci sticla aia de lichior bun, că nu mai găsești nicăieri, mai bine pui niște țuică după terminare ca să arate fancy) și apoi perpetuate post-comunism.

Dar hei, poți oricând să motivezi acest comportament dubios de ”hoarding” cu ”fac economie”: ”fac economie la saci de gunoi…”, ”fac economie la cosmetice…”, ”fac economie și nu mai cumpăr caserole!”. Și e perfect justificat să aduni toate cutiile și ambalajele posibile, să populezi ”deasupra frigiderului”, ”deasupra dulapului”, balconul sau cămara și să aștepți momentul potrivit să le folosești.

*Bonus: Pentru că faceți economie și pentru că sunt și astea niște life hack-uri sau un mod inconștient de a fi eco reutilizând ambalajele, puteți să vă mărturisiți secretele la concursul nostru de pe Student din provincie.

Posted on Aprilie 14, 2014, in Funny. Bookmark the permalink. 1 comentariu.

  1. Mereu m-am temut ca nu cumva sa ajung o batrana „colectionara” ce va fi nevoita sa renunte la „avere” dupa ce vecinii vor chema autoritatile la usa mea…Momentan mai am timp sa ma reprogramez, dar tarwe ma tem de un astfel de sfarsit…am ajuns sa strang chiar toate rahaturile nefolositoare.

Lasă un răspuns

