10 cărți cu ilustrații

Mi s-a dat o leapșă pe Facebook cu 10 cărți. Cred că 10 cărți care m-au impresionat, n-am înțeles exact. Dar pentru că toate cărțile pe care le-am citit în ultimii 6 ani le puteți vedea aici, o să fac un top cu cărți ale căror ilustrații mă bântuie. Multe dintre ele sunt încă la Piatra și, deși am căutat pe net scenele specifice, nu le-am găsit pe toate, așa că  vă pot arăta doar coperta.

1. Auf dem Hügel ist was los – J. Mirtschin – o carte pe care, timp de un an întreg când aveam 8 ani, am citit-o înainte să mă culc. UN AN ÎNTREG! ”Citit-o”, e cam mult spus, pentru că nu are text. E doar o serie de ilustrații cu copii și oameni care curăță un deal de gunoaie și îl fac frumos de-a lungul celor 4 anotimpuri. Nu pot explica ce sentiment de liniște îmi dă înșiruirea asta de desene. Aici e coperta.

IMG_2321 IMG_2323 IMG_2324 IMG_2326

2. Grădina Tăinută – Frances Hodgson Burnett – asta este cartea mea preferată pe viață, text + ilustrații. Și când o să am 100 de ani și oamenii mă vor întreba care e cartea mea preferată, tot asta va fi. Poate unii dintre voi ați văzut și desene la TV cu ea (frate-miu spune că ne uitam când eram mici, eu nu mai țin minte). Tot uit să o aduc de la Piatra. Aici am găsit o varinată de desene animate.

gradina tainuita

3. O familie veselă – Silvia Colfescu – doi șoricei pe nume Ronțun și Ronțuna rămân singuri acasă, cât bunica e la cumpărături și se apucă de făcut curățenie. Acești șoricei, ilustrați ușor creepy, au avut un mare impact asupra mea. Mai ales că aveau capete de șoarece pe corp de om. Aici e coperta.

IMG_2340 IMG_2343 IMG_2349 IMG_2355

4. Aventurile lui Goangă și Târlică – D. Ionescu Morel – doi frați care se țin de prostii. E o carte super veche, publicată în 1943 care a trecut prin 2 generații din familia mea. E un roman din poezii super amuzante și are niște ilustrații minimaliste. Aici o puteți citi dacă urcați sau ați urcat ceva pe Scribd.

1-81a5ef2b1a

5. Mănușa – poveste populară ucrainiană – era povestea mea preferată de citit iarna și aduce un pic (ca să vorbim științific și scriicitoresc) a cântecelul ”În pădurea cu alune”. E o mănușă pierdută care devine o casă pentru o grămadă de animăluțe. Aici o puteți citi.

10-4dc81a840b

6. Memo. Enciclopedia Larousse pentru școlari – e o ilustrație anume din cartea asta de care îmi aduc aminte din când în când: înfățișează o secțiune de bloc (un bloc cu etaje taiat pe jumătate) și poți vedea ce face fiecare om în apartamentul lui. Uneori o deschideam doar acolo, ca să mă uit ce mai fac vecinii de la anumite etaje…evident, făceau aceleași lucruri.

65078bb409b2967477a1d8ec3e9d5416-133456-700_700

7. Alte întâmplări din grădina mea – Ana Blandiana – pe lângă poeziile cu Arpagic, un motan mic, ilustrațiile erau super frumoase. Aici puteți citi una din poeziile despre motan.

blandiana-coperta1

8. Misterioasa Societate Benedict – Trenton Lee Stewart – e o carte pentru copiii pe care mi-am cumpărat-o anul trecut, doar pentru copertă. Are înainte de fiecare capitol câte o ilustrație alb-negru. La nivelul poveștii e meh, nu cred că m-ar fi impresionat nici dacă avem 10-11 ani, categoria de vârstă căreia cred că îi este adresată.

IMG_2358IMG_2360IMG_2361IMG_2359

9. Cică un motan tărcat… – Victor Leahu – un titlul îndelung dezbătut în familie, pentru că nimeni nu era sigur dacă se numea ”Cică un motan tărcat…” sau ”Gică un motan tărcat…” (caz în care autorul era agramat și uitase o virgulă după Gică). Cartea a fost răsfoită pe toate părțile și cotorul era ferfeniță, așa că mama l-a refăcut cu o coală A4 și aracet și când a venit vremea să îi scrie numele cu carioca, a făcut C-ul ca un G sau invers…nu știm. A rămas misterul familiei Cozma.

10b62fb0df0db7030922a1f6786324e1-3855034-700_700

10. Les Lapins Crétins: Invasion – o carte pe care mi-a adus-o Alexandra de la Paris și mai jos mă puteți vedea citind-o. E amuzantă, are iepuri frumoși și, recunosc, am citit-o de vreo 5-6 ori deja.

Alexandra mi-a adus cartea potrivită de la Paris.

A post shared by Ioana Cozma (@hippiecheese) on

Posted on Septembrie 2, 2014, in Timp Liber, Unde fugim de acasa?. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

