Când popa se autoinvită-n casa ta

V-am spus că am reușit să evit cu succes primirea popei de Ajun/Bobotează și alte alea, de-a lungul timpului (vedeți aici).

Eh…azi s-a întâmplat. Nu m-a găsit CIA-ul, ci m-a găsit BOR-ul. Mă întorceam de la magazin cu niște ouă în cofraj în mână. Cum dau colțul pe străduța din fața blocului, un popă se plimba alene cu un buchet de busuioc. Mai stropea pe ici, pe colo, prin curțile blocului, mai plictisit ca manelistul la operă. Și eu, în spatele lui, mergeam ca o pisică: atentă să nu mă observe și rugându-mă să nu intre în scara mea.

Da’ de unde. FIX spre scara mea s-a dus popa. Când a ajuns la ușă, s-a uitat în reflexia geamului, m-a văzut și s-a întors zâmbitor spre mine. Nu zâmbitor-bună-dragă-enoriașă, ci zâmbitor-aha-de-data-asta-nu-mai-scapi-de-blagoslovire. Eu, din mâța care mergea pâș-pâș, m-am transformat în căprioară în lumina farurilor (+ niște ouă în mână).

A urmat un dialog:

Popa: – Bună ziua! Ce faceți?

Eu: – Ăăăă…am fost la niște cumpărături.

Popa: – Aha! Văd că aveți niște ouă (în capul meu: te pomenești că vrea o omletă).

Eu: – Da…

Popa: – Îmi deschideți și mie?

Eu: – Ăăă…da.

Scot cartela, să deschid la interfon. N-apuc, pentru că dinăuntru, deschide dascălul (sau ce funcție bisericească importantă are ăla care bate la uși, să anunțe că vine popa). Eu mă blochez iar și mă întorc spre popă. Popa, superzâmbitor din nou, zice: – Nu aici, ci ușa casei dumneavoastră.

La care eu, gândindu-mă la 1. n-am bani și nici nu știu cât să-ți dau, nea’ popa, 2. asta e cu lumânare? sau fără? că am doar de aia parfumată… și 3. chiloții, ciorapii, izmenele și alte haine sunt aruncate probabil pe lustre și prin toată casa, îi răspund enigmatic: – Poate?

Și mă strecor cât mai repede spre apartamentul meu. Analizând acum situația la cald, a fost un fel de ambuscadă mai mult decât dubioasă: dascălul aștepta în scară, popa afară și eu prinsă la mijloc, nesfințită. Nu știu dacă era mai bine să le spun că eu oricum sunt safe cu boboteaza, că mă cheamă deja Ioana și să-i ameninț că Sf. Ioan Botezătorul e ”protectorul meu”.

Posted on Ianuarie 4, 2015, in Funny. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

