Despre natura umană: o carte + un serial

E sesiune. Și e perioada aia când freci menta mai mult decât de obicei…e o motivație pentru ceea ce urmează să vă arăt.

Am citit zilele astea The Book of Questions, după ce am citit despre ea într-un status de-al lui Sorin Psatta, care în facultate mi-a fost profesor de Cercetare în Publicitate și Comportamentul Consumatorului. Cartea am găsit-o online aici (cred că e completă, sunt 200 de întrebări). Mi-a plăcut foarte mult și cred că răspunsurile sunt mișto de motivat într-o discuție cu mai mulți oameni. Întrebări de genul stârneau conversații și în liceu, la ora de Etică și un pic mai târziu, la ora de Etică din facultate (mai rar, pentru că acolo Aristotel era baza, cu Etica Nicomahică și arta tâmplăriei).

Anyway, legând una de alta, tot zilele astea am început să mă uit la Chosen. Cu 7,5 scorul pe IMDB, nu i-am dat prea multe șanse…până ce am început să mă ”îngrop” în el. E un serial care la început pare că are un subiect ușurel: primești la ușa ta o cutie cu o armă și poza victimei tale. De acolo, începe un labirint de întâmplări, întâlniri cu persoane, șantaj, amenințări și întrebări. Inițial, am zis că e o plictiseală polițistă cu împușcături și chestii, dar nu, frate. Episod după episod, devine din ce în ce mai fucked up, se întâmplă chestii tot mai dubioase și tu stai ”ca prostu’”, cu gura căscată, punându-ți mii de întrebări despre natura umană, despre decizii și mecanisme de gândire.

Am făcut legătura între cele două, pentru că în carte erau întrebări ca: ”Would you be willing to murder an innocent person if it would end hunger in the world?”, „You are given the power to kill people simply by thinking of their deaths and twice repeating the word „good-bye”. People would die a natural death and no one would suspect you. Are there any situations in which you would use this power?” sau „If you could prevent either an earthquake in Peru that would kill 40,000 people, a crash at your local airport that would kill 200 people, or an automobile accident that would kill an acquaintance of yours, which would you choose?”.

Dacă aveți timp de omorât (pun intended), aruncați un ochi pe cele două.

Posted on Ianuarie 26, 2015, in Lucruri frumoase, Timp Liber. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

