”La ce-mi folosește asta?”

Sunt etape ale vieții când te întrebi la fiecare obiect de studiu ”la ce o să-mi folosească asta?”. Și e ok. E perfect normal să te întrebi la ce o să-ți folosească latina fâsâită dintr-a 5-a, la ce o să-ți folosească matematica aia complicată din liceu, sau la ce o să-ți folosească semiotica din facultate. E perfect normal să ai momente de răzvrătire și să-ți vină să renunți la a mai înțelege.

Dar ceea ce mă frământă pe mine în acest moment, la masterat, e: mă ajută cu ceva asta în cariera mea și, mai ales, mă ajută cu ceva asta în competențele mele de socializare? Pentru că mi-am inventat un joc: de fiecare dată când învăț pentru un examen sau fac în proiect, mă gândesc cum ar fi să mă duc la un necunoscut, la un party și să deschid subiectul despre asta. Adică mă întreb dacă o materie plictisitoare poate fi un subiect de discuție.

So, imagine that:

Ești la un party de apartament. Ai o bere-n mână, vezi un om care se uită pe geam și el cu o bere-n mână. Te duci la el și îl întrebi:

– Ai văzut cum s-au împușcat ăștia în Paris, la Charlie Hebdo?

– Da, bă…supernașpa. Atâția morți…

– Dar ce vreau EU SĂ ȘTIU este dacă în cazul ăsta se aplică Teoria Agendei sau Teoria Spiralei Tăcerii.

– Huh?

– Păi la facultate, am învățat că Teoria Agendei se definește prin…

– Mda. Trebuie să mă duc la baie.


Ești la un party, hai ăsta să fie într-un club. Stai singur într-un colț, lângă bar și te uiți insistent la un grup de oameni care discută. Aștepți câteva minute și apoi te strecori printre ei:

– Salut! V-am observat de la distanță.

– Erm…

– Da! Păreți un grup foarte interesant.

– Mulțumim?

– Întrebarea mea este dacă voi vă considerați un grup formal sau informal? Îmi este greu să decid…nu știu în ce categorie să vă bag…

– Ia mai termină, poate te bag eu undeva! Hai, valea de aici!


Chestia care mă îngrijorează pe mine e că am cunoscut oameni ca ăștia…care-ți vorbesc random despre concepte teoretice învățate la facultate și te descriu în termeni sociologici sau psihologici, când tot ce-ți dorești tu e să bei o bere.

Posted on Ianuarie 31, 2015, in Fuck(ultate)!, Funny. Bookmark the permalink. 1 comentariu.

  1. Haha, mulțumesc că mi-ai amintit niște lucruri pe care le-am uitat de mult. 🙂

Lasă un răspuns

